Vuoden kohokohtia: MultiTwinning Jyväskylässä aivan EC:n alla!

Projektitiimi on valmiina! (Kuva: Perttu Poikonen)

Hauskanpitoa, seikkailua, koulutusta, yritysvierailua ja saunomista

Twinning on ystävyyskamaritoimintaa. Se edistää ja ylläpitää oppimista, elinikäisiä ystävyyssuhteita sekä business-mahdollisuuksia eri maiden kamarien kesken. Jyväskylässä käynnistyvä MultiTwinning-tapahtuma tarjoaa näitä kaikkia!

Jyväskylän Nuorkauppakamari on järjestänyt vuoden alusta asti MultiTwinning-tapahtumaa, joka toteutetaan 11.– 15.6.2016 – aivan Tampereen Eurooppa-kokouksen alla. Jyväskylä saa vieraakseen Twinning-kamarinsa JCI Würzburgin Saksasta ja JCI Gent Artevelde Belgiasta. Lisäksi koko Keski-Suomen kamariväki on aktiivisesti tapahtumassa mukana.

Kuva: Koskenlasku/Varjola

Kuva: Savusauna/Revontuli

Elinikäisiä ja uusia Twinning-suhteita

Projektipäälliköllä Mari Suorannalla on pitkä kokemus JC- ja kv-toiminnasta. Hän on vetänyt laajaa projektia erinomaisesti.

Olemme jo vuosia sitten luoneet hyvät suhteet Gent Artevelden ja Würzburgin ystävyyskamareihin, ja edellisen MultiTwinning-tapahtuman järjestimme vuonna 2010. Nyt tavoitteena on aktivoida suhteita myös tulevaisuutta ajatellen – että myös kamarimme uudet jäsenet pääsevät Twinning-toimintaan parhaalla mahdollisella tavalla mukaan.”

Tapahtuma on hieno taidonnäyte Jyväskylän ja koko Keski-Suomen kamarien yhteistyöstä”, Mari Suoranta kuvaa.

Tapahtuman ohjelma sisältää muun muassa Get-together ja Summer Olympics -päivän, yritysvierailuja, Social Media Marketing -koulutuksen, koskiseikkailua ja saunomista – joka ilta erilaisessa saunassa!

Yhteistyökumppaneina mukana ovat LogiApps, Valtra, Protacon, Peurunka, Varjola, Revontuli, Kirjakaari ja Keski-Suomen Kauppakamarin Saunamaakunta-projekti. Saksasta, Belgiasta ja Latviasta tulee yhteensä 18 osallistujaa, ja suomalaisia on eri tapahtumapäivinä lähes samanmoinen joukko.

Odotamme ikimuistoista tapahtumaa hyvien ystävien ja tulevien ystävien kanssa”, Mari päättää.

Jyväskylän Twinning-toiminnalla on pitkät juuret: Twinning-sopimus solmittiin Saksan JCI Würzburgin kanssa jo vuonna 2000 ja Belgian Gent Artevelden kanssa vuonna 2007. Näiden kolmen kamarin ystävyydestä Twinning-toiminta muotoutuikin MultiTwinningiksi. Vuoden 2016 MultiTwinning-tapahtuman järjestämisestä on inspiroinut EC Tampere 2016 -tapahtuma ja kansainvälisyys koko Suomen Nuorkauppakamareiden strategisena painopisteenä.

Susanna Hämäläinen

You may also like...